fredag den 18. januar 2013

Sprutte indsamling

Efter at have skrevet dette indlæg om neonatal sprutten, hvor jeg har hjulpet en alt for tidligt født pige med lidt trykhed. Har jeg virkelig fået lyst til at hjælpe endnu flere alt for tidligt fødte børn.
Og nu vil jeg gerne have jeres hjælp.
Drømmen er at vi hækler en hulens masse sprutter, sender dem til mig, hvorefter jeg tager til Skejby og aflevere dem.

Sprutterne skaber trykhed for de nyfødte, da deres arme minder om navlesnoren inden i mors mave, hvor de for tidligt fødte, jo gerne skulle have været, længe endnu. Læs evt. indlæget her. Hvor faderen til denne lille pige skriver.
Hvis du vil være med, så skriv en mail til mig, så sender jeg min adresse til dig.
Du kan hækle sprutten efter min DIY (opskrift), som du finder ved at trykke på linket her.
Husk at hækle og fylde med fyld der kan vaskes.
Indsamlingen starter nu, og jeg håber på at kunne aflevere en masse sprutter sidst i februar.

Hvis du skulle få lyst til at reklamere for min indsamling, så må du gerne låne billede, og der skalber 100% helt vild god Karma.

117 kommentarer:

  1. Sikke et godt initiativ. Jeg er frisk på at lave nogle.
    Mvh Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt Rikke
      Spred budskabet, og send mig en mail, så vil jeg glæde mig til at modtage nogle sprutter fra dig.

      Slet
  2. Vil rigtig gerne være med, tiden er dog lidt knap for tiden, men når jeg at lave bare en, så skriver jeg til dig :)
    Vil reklamere i løbet af de næste dage, synes det er et super initiativ.
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Det er en rigtigt god ide, og jeg vil gerne være med i hækleriet. Så kan jeg også få brugt lidt af mit bomulds-garnlager :-)

    SvarSlet
  4. Vildt godt intiativ! Jeg får desværre ikke selv tid til at lave nogle, men jeg vil senere idag lave et indlæg på min blog :)

    SvarSlet
  5. Hej Josefine,
    det er en vildt god idé. Ville ønske at jeg kunne hækle, for så ville jeg gerne hjælpe til. Men jeg kan hjælpe med at reklamere, og det gør jeg hjertens gerne.
    KH

    SvarSlet
  6. Jeg kan desværre ikke selv hækle særlig godt, men har netop spredt budskabet på min facebook.

    SvarSlet
  7. Hej Josefine
    Jeg støtter op med besked om dit projekt på min blog:
    http://topping.dk/blog/2013/01/18/sprutter-der-giver-tryghed/

    Held og lykke med det!

    SvarSlet
    Svar
    1. De er slet, slet ikke så lange. Har du hæklet med to masker i hver tilbage?

      Jeg skal nok svare jer andre når jeg kommer hjem til mere netvært.

      Slet
  8. Super cool initiativ, jeg er med:0)

    SvarSlet
  9. Jeg vil rigtig gerne hækle sprutter, så her er min mailadresse:
    anne@langeandersen.dk
    Venlig hilsen
    Anne Andersen

    SvarSlet
  10. Sikke da et godt initiativ.
    Jeg skal da helt klart forsøge at lave mindst en du kan få lov at give videre.

    SvarSlet
  11. Jeg synes det er et rigtig flot initiativ og jeg vil rigtig gerne deltage, ved dog ikke hvor mange jeg kan nå at lave, men lidt har vel også ret... :)

    SvarSlet
  12. Hej Josefine

    Jeg sidder lige og hækler en Sprutte til dig og kommer til at kigge på fangearmene.. de er altså for lange :(

    Sikkerhedslængden for en suttesnor, så barnet ikke kan kvæles i den, er 22 cm, jeg tror det bedste ville være at sørge for at disse fangearme ikke er længere end det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov kom til at svare dig længere oppe. Mine arme bliver slet, slet ikke så lange. Har du hæklet tilbage med to fastmasker i hver?

      Slet
    2. Jeg bruger dobbelt bomuldsgarn og nål 4 mm. Jeg skal ned på 40 lm for at komme ned på omkring 20-22 cm efter 2 fm i hver.

      Tror du skal lave en tilføjelse så man er opmærksom på det :)

      Slet
    3. Jeg tilføjer imorgen tidlig, kan ikke gøre det fra telefonen.

      Slet
  13. Sikke dog et fantastisk initiativ! Jeg har dog ikke så meget tid lige nu, da vi render ind og ud af sygehuse med vores lille dreng. Men jeg håber at kunne hækle et par stykker, for det her vil jeg virkelig gerne støtte! Sender dig en mail når den/de er færdige. Laver et indlæg om det på min blog i weekenden!

    SvarSlet
  14. Hvor er det en skøn idé! Jeg vil meget gerne være med. :-) På tirsdag når jeg har været til min BA-eksamen begynder jeg :-)
    Kan du anbefale noget fyld?
    Kh Mie

    SvarSlet
    Svar
    1. Held og lykke med eksamen.
      Jeg bruger allergitestet bamsefyld, som jeg køber ved min lokale stof og garnbutik, harligeværet på dereshjemmeside for at se om de har det, og detsværre er der ikke noget at linke til.

      Slet
    2. Mange tak! :)

      Jeg ser hvad jeg kan finde, det må da være muligt her i Aarhus.

      Slet
  15. For en flott ide! Veldig fine og søte;)

    SvarSlet
  16. Fantastisk!!!!

    Jeg er selv mor til 2 præmature og i sær den yngste, som var indlagt 4 mdr, kunne have haft brug for sådan en.
    Jeg kan ikke selv hækle, men jeg vil bringe dit budskab videre!

    SvarSlet
  17. Det vil jeg meget gerne!
    (Min søn er præmatur og kunne virkelig godt have brugt sådan en).

    SvarSlet
  18. Det er så godt et initiativ, så jeg har reklameret for det på min blog.
    jeg håber, at jeg selv får lavet et par stykker

    SvarSlet
  19. Jeg vil gerne være med til at gøre en god gerning. Jeg sender mail når jeg har fået gang i hæklenålen.

    Line

    SvarSlet
  20. Jeg blev straks fast læser, da jeg læste dette indlæg! Hold da op et supergodt initiativ! Jeg vil rigtig gerne være med, hvis jeg kan finde ud af at hækle blæksprutten - men det regner jeg med, at jeg godt kan :)

    Dybt rørende indlæg!! (Begge to) Jeg vil reklamere for projektet på min blog i morgen.

    God weekend!

    Kh. Jenny

    SvarSlet
  21. Supergodt initiativ - jeg vil sprede budskabet, laver et indlæg om det :)
    Har hermed også tilmeldt mig som fast læser

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan se mit indlæg her http://aslaugmork.blogspot.dk/2013/01/et-super-iniativ.html
      Jeg har lånt dit billede og linket til din side

      Slet
  22. Jeg har sendt dig en mail, og den første Sprutte ligger til tørring efter den er blevet vaskes, så skal den bare lige monteres (har gjort det sådan for at undgå farvede øjne - håber det er nok :))

    SvarSlet
  23. Hej Josefine. Det er et super initiativ. Jeg er gået i gang med at hækle en og håber, at mine fingre kan holde til at lave et par stykker. Det ser ud som, at "min krop" er lidt lille i forhold til dine fotos. Må jeg spørge, hvor meget kroppen på din sprutte måler? Så kunne jeg måske tilpasse mønsteret til min hæklefasthed. Hvis armene er omkring de 22 cm, ser det ud som, at højden på kroppen er omkring 20 cm. Kan det passe? Tror min bliver ca halv størrelse. God weekend til dig. 😄Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      De behøver jo ikke at være ens, det vigtigste er vel bare en sprutte, med snoede arme. Glæder mig sådan til at modtage en masse sprutter fra jer alle:-)

      Slet
    2. Næeh - det gør de jo ikke, men jeg tænker om, 10 cm ikke er for lille til at putte med. Men selvfølgelig, det er jo armene, der udgør det hele. :-) Jeg klør på! :-) Lone

      Slet
    3. Hej Lone.
      Jeg kom til at tænk på om du bruger enkelt eller dobbelt garn? Det kan hvertfald give forskel.

      Slet
    4. Hej frk. Riis. Jo jeg bruger dobbelt garn, men hækler kun med nål 2,5, men det plejer ikke at betyde de helt store udsving. Bomuldsgarn og jeg skal bare være på 2,5 ellers bliver det ikke pænt. Det kan jo også være, at Josefines sprutte slet ikke er så stor, som jeg tror. Babyen kan jo være virkelig lille. Så nu hækler jeg bare og håber, de kan bruges også i den lille. Den næste jeg går i gang med, tror jeg nu, at jeg vil lave lidt større.
      Tak for kommentaren. :-) Lone

      Slet
    5. Glemte et held og lykke med eksamen.

      Slet
    6. Hej Lone. Det var blot en tanke også hækler vi alle meget forskelligt også er det altid svært med billeder, jeg tror desværre også at Sofie er meget mindre end vi lige forestiller os. Syntes det er imponerende at du kan hækle med en 2,5 nål og dobbeltgarn! Jeg skal helst op på en 4.

      Tak for dit held og lykke :)

      Kh Mie

      Slet
  24. Jeg vil med glæde lave en.

    SvarSlet
    Svar
    1. hov glemte lige navn
      Yvonne Olsen

      Slet
  25. Jeg vil også gerne lave mindst en, og vil gerne modtage din adresse piahjorth68@gmail.com.
    Tak for det gode støttearbejde du sætter igang :)

    SvarSlet
  26. Sikke en fantastisk ide og rigtig godt initiativ! Jeg vil rigtig gerne være med, og ser om jeg ikke kommer igang inden alt for længe. Jeg sender dig en mail, når jeg har fået kreeret en.

    SvarSlet
  27. Jeg deler den på min facebook, kan desværre ikke selv hækle :-)

    SvarSlet
  28. Hej Josefine! Det er altså bare en super ide, jeg vil prøve om ikke også jeg kan få lavet nogle stykker, men du skal nok lige høre fra mig. Tror også lige jeg sætter svigermor igang :-) Laver naturligvis et indlæg på min blog med det samme :-)Mvh Trine

    SvarSlet
  29. Hej Josefine! Jeg syns det er kanon god ide og lavet den første til dig :-) vil gerne lave en god håndfuld til de små kære, men ville lige høre om der er en tidsfrist???? Eller er det noget du vil fortsætte med over en tid?! Ville være syns hvis nogle må undvære sådan en fantastisk gave :-) send din adresse til yvonnes.31@hotmail.com
    mvh yvonne

    SvarSlet
  30. Må jeg bruge din opskrift til at hækle en eller flere sprutter til neonatalafdelingen i Odense? Det er ikke fordi, jeg ikke vil støtte din indsamling, har bare et personligt forhold dertil :)

    Mvh Maja

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Maja det må du meget gerne, bare du ikke tager penge for dem, for det er ikke planen med dette:-)

      Slet
    2. Tusinde tak. Og super godt initiativ forresten. Har selv en datter, der ikke kunne vente med at komme til verden. Og sådan en gave varmer helt vildt i en hård tid

      Slet
  31. jeg er i gang med en sprutte til min egen søn som er fortidlig født,
    vil gerne hækle en sløjfe til den , ( som butterfly ) kommer opskriften også på den ?

    SvarSlet
    Svar
    1. God ide med butterfly. Sløjfen er bare lavet med x antal lm, samlet til en ring, herefter er der hæklet fm indtil ønskede brede. Samlet på midten og enden er brugt til at vikle rundt og sy fast med. Gir det mening eller er det for nørdet?

      Slet
  32. Så er sprutten Olga født - se den på min blog :)

    SvarSlet
  33. når nok ikke selv at hækle (hvis jeg gør skriver jeg) men spreder da helt sikkert budskabet på min blog - flot initiativ :)

    SvarSlet
  34. Sikke en vidunderlig ide :-) Jeg har selv ligget på en neonatal afdeling med min søn, da han er født 5 uger for tidligt! Jeg er desværre ikke den store hækler, så kan ikke selv hjælpe, men jeg har spredt budskabet på min blog :-) Håber du finder mange som vil hjælpe dig :-) Kh Sanne

    SvarSlet
  35. Jeg er da helt sikkert med..... :-) jeg har også spredt det gode budskab på min hjemmeside... :-)Super god ide... og elsker de sprutter, har allerede lavet et par stykker, store som små til mine unger.... :-)

    SvarSlet
  36. Hej Josefine,

    Læste om dit sprutteprojekt i forgårs og siden har det kværnet rundt i mit hoved. Har en masse spørgsmål omkring de praktiske forhold og vil rigtigt gerne i kontakt med dig.

    Hvis du flyr mig en mail på fenja1969@gmail.com, evt med dit telefonnummer, kontakter jeg dig hurtigst muligt.

    Kort fortalt, så ku jeg godt tænke mig at iværksætte en lignende indsamling til fordel for neonatalafsnittet på OUH...

    Mange hilsner fra
    Mia

    SvarSlet
  37. Hej Josefine,

    Læste om dit sprutteprojekt i forgårs og siden har det kværnet rundt i mit hoved. Har en masse spørgsmål omkring de praktiske forhold og vil rigtigt gerne i kontakt med dig.

    Hvis du flyr mig en mail på fenja1969@gmail.com, evt med dit telefonnummer, kontakter jeg dig hurtigst muligt.

    Kort fortalt, så ku jeg godt tænke mig at iværksætte en lignende indsamling til fordel for neonatalafsnittet på OUH...

    Mange hilsner fra
    Mia

    SvarSlet
  38. Hej Josefine,

    Læste om dit sprutteprojekt i forgårs og siden har det kværnet rundt i mit hoved. Har en masse spørgsmål omkring de praktiske forhold og vil rigtigt gerne i kontakt med dig.

    Hvis du flyr mig en mail på fenja1969@gmail.com, evt med dit telefonnummer, kontakter jeg dig hurtigst muligt.

    Kort fortalt, så ku jeg godt tænke mig at iværksætte en lignende indsamling til fordel for neonatalafsnittet på OUH...

    Mange hilsner fra
    Mia

    SvarSlet
  39. Hejsa! Jeg er gerne med! Min mail driller bil ikke sende medmindre det er en der bliver besvaret! Så måske du kunne sende en Ali til mig! Tror jeg kan nå at hækle 2-3 sprutter! Super initiativ!
    Min mail er lykkehot@ofir.dk

    Lykke

    SvarSlet
  40. Hejsa! Jeg er gerne med! Min mail driller bil ikke sende medmindre det er en der bliver besvaret! Så måske du kunne sende en Ali til mig! Tror jeg kan nå at hækle 2-3 sprutter! Super initiativ!
    Min mail er lykkehot@ofir.dk

    Lykke

    SvarSlet
  41. Fantastisk ide. Vil prøve at få min faster til at hækle et par sprutter. Kan ikke selv hækle.

    SvarSlet
  42. Nej hvor er det altså en fin og kærlig ide. Jeg ville sådan ønske at jeg kunne bidrage, men jeg er desværre ikke så fantastisk god til at hækle. Men hvis noget skal syes er jeg med! :-)Held og lykke med hæklenålene derude!

    SvarSlet
  43. Hej Josefine. Sikke en fantastisk ide. Er gået igang med en prøve-sprutte, og såfremt resultatet bliver fint og jeg har mod på flere sender jeg gerne et par sprutter til din sprutte-samling. Indtil videre driller armene lidt. Dvs. Spiralerne bliver ikke lige så fine som dine. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. prøv at hækle med en mindre nål. Det skal bare være stemt.

      Slet
  44. Jeg vil gerne være med. Håber jeg kan lave en rigtig god en:-)
    Kh Christina

    SvarSlet
  45. Dine sprutte er så fantastiske :o) Har hækle flere af dem til familie og veninders nyfødte - de synes det er så skønne og børnene elsker dem.
    Så det er sådan en fantastisk ide - jeg vil igang med hæklenålen så jeg kan bidrage med nogen.
    Kh Mette

    SvarSlet
  46. Dejligt initiativ :) Starter med at linke og håber jeg kan nå at lave en selv til puljen :)

    SvarSlet
  47. Flot initiativ :) ..

    Jeg kan ikke selv hækle, men har delt det på min blog.
    Jeg kunne ikke lade være, da jeg selv er mor til to for tidlig fødte drenge.

    Christina

    SvarSlet
  48. Fantastisk ide og et godt lille ferie projekt. Jeg vil gerne lave nogen stykker. Send din adresse til fam_erikstrup@hotmail.com
    Lise

    SvarSlet
  49. Hej Josefine.
    Jeg har lånt dit billede til et indlæg på min blog. Linker selvfølgelig tilbage til dig. Hvis det ikke er ok, må du lige kontakte mig så sletter jeg det igen :)

    SvarSlet
  50. Årh... sikke en sød tanke. Jeg går straks igang. :)

    SvarSlet
  51. sikke en dejlig tanke. Er selv mor til tvillinger der blev født 2 mdr. for tidligt. Desværre kan jeg hverken hækle, strikke eller sy, men sender mine varmeste tanker til de små præmature pjevser <3

    SvarSlet
  52. Smuk tanke. Jeg er på med på et par stykke.

    SvarSlet
  53. Hej jeg vil også gerne være med. Jeg har spurgt i Herning da de også har sådan en afdeling men de vil ikke ha dem pga hygiejne Du kan evt læse mere på min blog

    syntes det er en super ide og jeg hækler da gerne nogle stykker til din efterhånden dejlig store samling

    Mine er lidt anderledes end din opskrift men det er sprutter så det er vel ok

    sender en mail

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan dine ikke vaskes ved 60 grader? Og har du fortalt dem det ?

      Slet
  54. Jeg hækler også gerne en sprutte eller to -sender mail med min adresse,og linker gerne på min blog

    SvarSlet
  55. Hejsa

    Super initiativ! Link til denne side er delt på min blog.

    Og får jeg tid, så er jeg også på med en sprutte eller 2.

    SvarSlet
  56. Sikke et godt initiativ. Har delt på min blog og "stjålet" dit billede (har sat link på). Håber det er OK....

    SvarSlet
  57. vil også gerne være med, strikker dog også til * strik til børn på neonatalafdelinger vest for store bælt* ,men vil helt sikker strikke en sprutte ind i mellen tøjet til de tidlig fødte, Knus Bente

    SvarSlet
  58. Hej Josefine
    Sikke et godt initiativ!! Jeg blev med det samme fanget og gik aftenen efter igang med min første sprutte.
    Jeg har lavet et indlæg om dig på min blog.

    Kh Signe/Visse-vasse

    SvarSlet
  59. Super initiativ Josefine.
    Er sikker på det vil varme både små og store hjerter på neo. (Ville ønske jeg kunne hækle men reklamere gerne)

    Kh Lene

    SvarSlet
  60. Jeg synes det er et fantastisk initiativ! :D faktisk har jeg kontaktet afdelingen i Viborg for at høre om jeg kan donere nogle dertil. Så hvis der sidder nogle derude der er frisk på at lave en enkelt til Viborg også så skal I være mere end velkommen ;) :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er det Sofies far; vi er blevet flyttet til Viborg Sygehus og jeg ved, at de er meget interesseret i at modtage sprutter magen til Sofies. ;)

      Slet
    2. Jeg har kontakt med en sygeplejerske på Viborg :-D og er i fuld gang med at lave sprutter til dem. Hvor mange børn er der ca på afdelingen?

      Slet
    3. Hejsa Nettemor
      Det er løbende "udskiftning" på afdelingen, så det er svært at sige hvor mange der er. Lige pt. er vi ikke særlig mange, men det går vist meget op og ned. Men det vil være skønt at kunne give en sprutte til de for tidligt fødte, når de kommer til verden. Sofie er i hvert fald glad for hendes.

      Slet
    4. Det er utroligt hvad sådan et lille tøjdyr kan gøre <3 Du kan tro jeg glæder mig til at kunne aflevere en portion deroppe. Jeg har pt 3 klar men vil gerne have nogle flere, så der er en god portion fra starten .:)

      Slet
  61. Super fin ide. Jeg er med. Min mail er birthelj@ gmail.com

    SvarSlet
  62. Jeg vil også gerne lave sprutter, jeg vil aflevere dem på Herlev hospital
    Birgit

    SvarSlet
  63. Fantastisk idé! Jeg blev helt rørt over initiativet!
    Jeg mestrer dog ikke kunsten at hækle selv, men jeg deler fluks på min facebookprofil!

    SvarSlet
  64. Hvor mange grader kan sprutterne vaskes ved, når der er hæklet med bomuldsgarn og fyldt med pladevat i mindre stykker? Og skal vi sørge for at vaske dem inden afsendelse?
    Hilsner
    NMJ

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kommer nok an på hvilket bomuldsgarn det er. Men det står som regel på bandarolen. Dem jeg laver kan vaskes ved 60 grader. Og jeg fylder dem med noget fiberfyld fra en pude som også kan tåle 60 grader. :)

      Slet
  65. Fantastisk tanke, vil gerne være med, men hvor skal jeg sende dem hen????????? send mig en mail: mhtider@jubii.dk

    SvarSlet
  66. Hej
    Jeg har en sprutte klar. Du må gerne sende din adresse til min mail. Så sender jeg afsted når jeg har fået lavet 1-2 stykker mere.

    Hilsen
    Line
    line.g.jepsen@gmail.com

    SvarSlet
  67. Jeg har nu tre sprutter klar, men hvor sender jeg dem hen?
    Hilsen
    Anna-Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Send mig en mail, så sender jeg dig min adresse;-)

      Slet
  68. Hvis nogle stadig læser med i denne lange kæde, så vil je blot oplyse at je idag har fået bekræftigelse fra Skejby om at de glæder sig til at modtage en masse sprutter;-)

    SvarSlet
  69. Hej! Jag tycker det är en riktigt bra idé! Vi är ett par stycken i Sverige som funderar på att göra samma och lämna till Neonatal på Lunds Universitetsjukhus. Jag undrar om du hade tyckt det var okej om vi använde ditt mönster till detta?

    SvarSlet
    Svar
    1. Super ide, bare husk hvor det er startet. Og husk at der ikke er evidens for sprutternes virkning. Bare erfaring fra nogle forældre, og sygeplejesker;-)

      Slet
    2. Super ide, bare husk hvor det er startet. Og husk at der ikke er evidens for sprutternes virkning. Bare erfaring fra nogle forældre, og sygeplejesker;-)

      Slet
  70. Hej, vilken super bra ide ! jag vill vara med jag ska gör mitt bästa, hälsningar Eva-Lena evalena.n@hotmail.com

    SvarSlet
  71. Hej Josefine

    Jeg har en sprutte jeg næsten er færdig med, den vil jeg rigtig gerne sende til dig så du kan give den videre. Skal Jeg selv vaske den inden jeg sender den til dig eller sørger sygehuset for det?? Vil du sende din adresse til mig på baevermulle@gmail.com

    Venlig Hilsen
    Anne

    SvarSlet
  72. Hvor rørende og super initiativ... Jeg går straks igang så send mig gerne din adresse på tanteskaeg@gmail.com
    Kærligst Kamilla

    SvarSlet
  73. Jeg har lavet en prøve sprutte, den blev fin, håber det er ok med dig, at jeg donerer den til en lille nyfødt dreng der er indlagt på Riget, han er fra Falster men trives ikke rigtigt. Jeg er nu i gang med en til dit gode projekt.

    Yvonne Olsen
    yvonne@zundog.dk

    SvarSlet
  74. Jeg vil da også gerne hækle en lille sprutte til de små børn. Får de dem med hjem?? For så skal der jo mange til, så det er da bare fat i hæklenålen.
    Jeg skriver en mail til dig når den er færdig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Majbrit
      Det er tænkt som en gestus til de nyfødte, og derfor bliver det også barnets egen.

      Slet
    2. Ja så er det jo bare at komme igang ;)

      Slet
  75. Hej
    Ja jeg har også måttet give mig i kast med en sprutte til de små men jeg harlidt problemer med armene, jeg kan sagtens få dem til at køre rundt men de bliver ikke nær så spændstige som dine. Jeg bruger garn i 3½ og har hæklet selve sprutten i den samt lm til armene stramt. SÅ har jeg skiftet til 2½ og hæklet fm op ad armene løst. Jeg kunne ikke få 3½ igennem lm. Da jeg prøvede at hækle tilbage med 3½ blev det meget løse i snoningerne. Hjælper det når den bliver vasket?
    MVH Louise (www.ellasgarn.dk)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej Louise
      De ændre detsværre ikke udsende efter vask. Der er flere bud på hvordan man får armene som mine i indlæget sammen med opskriften.
      Men har læst at der er flere der skriver at man skal huske at hækle i den øverste Løkke når man hækler fm i luftmaskerne.

      Slet
  76. Hej jeg vil meget gerne sende dig en sprutte.

    Trine.hornboell@gmail.com

    SvarSlet
  77. Ville ønske jeg kunne hækle - har dog sat min søster på sagen, så jeg håber du modtager en sprutte fra hende. Hvor er det et super flot initiativ!

    SvarSlet
  78. Hej, er igang med at hækle en sprutte, mit allerførste hækleprojekt. Har problemer med at fide allergitestet og vaskbart fyld, dertil. Nogen der kan fortælle mig hvor man kan købe det.

    SvarSlet
    Svar
    1. prøv i håndarbejdsforretninger, patchworkforretninger eller Panduro

      Slet
  79. Jeg hækler også gerne - har en masse garnrester, der alligevel skal bruge. Er akrylgarn og fiberfyld ok?
    Og hvad er deadline??

    SvarSlet
  80. Min mail er forresten Thea_sn@hotmail.com

    SvarSlet
  81. Hej.
    Jeg er først lige blevet opmærksom på dette gode initiativ i dag, men vil meget gerne forsøge at hækle en sprutte til en lille ny baby.
    Min mailadresse er mark.monica@gmail.com

    SvarSlet
  82. Hej
    Synes det er en fantastisk ide;-) og jeg har før jeg så dette indlæg, været igang med at lave en sprutte som barselsgave, og ville gerne lave nogle;-) håber det er okay at lave fra den opskrift jeg har..;-)
    Mvh maria
    Mail: maria@lindeborg.dk

    SvarSlet
  83. Hej
    Jeg har lavet en sprutte og sender den afsted til dig, sammen med en af mine veninders, som har fået din adresse :)
    Vi er i venindegruppen begyndt at snakke om det evt. kunne være noget de ville være interesseret i på andre sygehuse, fx OUH? Kan godt se det er et stort arbejde at samle dem sammen, men vil gerne hjælpe dig hvis det er :)

    Venlig hilsen

    Jeanet - www.jbodilsen.blogspot.dk

    SvarSlet
  84. hvor mange sprutter fik du inden d. 1-3 ?
    Yvonne

    SvarSlet
  85. Jeg fik de fleste inden, men med en meget god slutspurt de sidste dage blevposten afleveret i kasser:-)
    Det blev til 168 i alt, som du kan læse om på min blog.

    SvarSlet