onsdag den 5. oktober 2011

Mere strik

Det ser ud som om at strikkepindene ikke står stille i mit lille hjem, men denne gang har jeg snydt lidt.
Min mor strikkede for 5 år siden denne bluse, som så har ligget længe, da den ikke var helt færdig. Og det så ud til at den aldrig skulle blive færdig, da hun blev overfaldt af en kamphund, hvilket resulterede i at hun nu har en potese i skulderen,og aldrig kommer til at strikke igen.
Dog er intet så skidt, at det ikke er godt for noget.
Blusen var tiltænkt en helt anden, men nu har jeg fået lov at lave den færdig, og så kan Carl få glæde af den. Det eneste der manglede var halsen så det var et overkommeligt projekt.


Fakta:
Garn: Arwetta (80%Super Merion Uld og 20% Nylon) 50 g = 210 meter
Størrelse: Strikket i str. 2 år
Opskrift: Line; Design Malene Dohn, Filcolana a/s.
Teknik: Glatstrik: Ratstrik på retsiden og vrangstrik på vrangsiden.
               Jaquarstrik/ møster strik: Der strikkes mønster af to farver.
               Maskesting: Der pyntes med maskesting på armerne.
Sværhedsgrad: Nem, jeg vil mene at den er helt lige til.

4 kommentarer:

  1. Den er altså ret lækker! :-)

    KH

    SvarSlet
  2. Ja den er super fin, vi glæder os helt vildt til at tage den i brug.

    SvarSlet
  3. Hej! En jättefin tröja. Fina färger! Kram

    SvarSlet
  4. Hej HannasHörna
    Tak for de søde ord. Og tak fordi du kiggede forbi.

    SvarSlet